tisdag 26 juni 2012

Räknade ut mitt kroppsfett

Fy säger jag bara det vill jag inte titta på igen haha, det var inga roliga siffror alls ju. Men det är bra att se svart på vitt hur det ser ut på riktigt så att säga. Så här kommer det.
Ränkar från MAX vikt och dagens vikt.

BMI:

FÖRR: 55,9
NU: 44,2

Normalt ska en person ha emellan 19-25 i BMI

Kroppsfett i procent:

FÖRR: Utifrån BMI: 67% Utifrån YMCA formen: 45%
NU: Utifrån BMI: 53% Utifrån YMCA formen: 43%

Normalt ska en kvinna ha emellan 20-30 %

Det är ju aldrig roligt att se på siffror, det är ju hemskt att inse hur illa det är egentligen men det blir ju bättre. Men den dära YMCA formen fattade jag aldrig?? Någon som vet var det är?
Massa kramar
<3<3<3

5 kommentarer:

  1. men de är på bättringsväg ;)

    SvaraRadera
  2. det har ju gått ned jättemycket i BMI då, va bra! MEn det där med BMI är ju lite konstigt med, för en person kan ju vara jätteotränad och ha lägre BMI än en som är tränad och är lika stor, eftersom muskler väger mer. Fast muskler borde ju vara bättre, men på något sätt ska man ju mäta, så jag förstår varför man räknar så.
    Hoppas det är bra med dig!

    SvaraRadera
  3. Jag har en superbra våg som vi köpte på Siba förra våren, den kostade en 400:- så är väll inte 100% säker men ändå :p
    Den säger att jag började på en fettprocent på 53% februari 2011 och imorse var det 37% - awesome!

    Sen har jag upptäckt att den mäter muskler, vatten och god knows what (det stod inte på kartongen så jag har missat det..hihi!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om såntdär, där man får siffror på att man faktiskt gör framsteg =) Det är som vågen, att den faktiskt säger att jag gått ner i vikt är som att slå demonerna på käften! Jag kanske inbillar mig att jag väger lika mkt som förut, men klver jag på vågen kan jag omöjligt påstå det längre =) Hm, nä jag vet inte heller vad det är :P

    SvaraRadera
  5. Hur har du räknat ut kroppsfettet? Jag var iväg till apoteket och kollade mitt kroppsfett. Ska göra det imorn igen och se om något har försvunnit sen fitnessfighten :)

    SvaraRadera