måndag 18 juni 2012

Svar på tal!


Kommentar:
Fetmaoperationer borde inte bekostas med skattepengar överhuvudtaget! Lär er äta normalt istället och vräk inte i er onyttigheter parat med obefintlig motion. En GBP innebär ju ändå att man måste ändra sina matvanor och förhållningssätt. Sedan är det för mig obegripligt att någon människa vill äta sig så stor och fet så operation är enda utvägen. Lat lösning för lata människor...

Svar:
För det första tycker jag du är feg när du gömmer dig bakom en anonym kommentar.
Personligen tror jag inte att man äter sig fet med flit, sen tror du jag sitter hemma hela
dagarna och bara går ner i vikt? Att detta är en "lat lösningen", att jag inte måste kämpa för att
gå ner i vikt? Detta är inte en lat lösningen för lata människor.
Utan en lösningen för personer som behöver hjälp med ett missbruk.
Det är okej att behandligshem finns, för missbrukare men inte för oss?
Det betalas också av skattepengar, sen var är billigast? Denna operation eller år av sjukvård som det kräver om man inte går ner i vikt. Eftersom man löper större risk för sjukdommar om man lider av fettma. Nej jag tycker nog du ska läsa på lite innan!

Massa kramar underbara ni!
<3<3<3

8 kommentarer:

  1. Bra svarat Sofia!!
    Åh vilken idiotisk kommentar från början...

    Idag ska ja träffa kirurgen.. Åh e så nervös!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Sånt folk gör mig så förbannat LESS! Att desstom vara anonym, är ett jävla fult sätt!
    Den här människan är ju ganska uppenbart inte så insatt öht, och saknar förmodligen vilja att ens fundera över hur det egentligen ligger till oxå! De flesta som har något bakom pannbenet vet ju att det inte är en enkel väg att opereras, och ska man vara på det viset så är väl nästa tanke att det ändå spar pengar som du säger!

    Det där verkar vara en sån människa som trycker ner andra, för att verka bättre själv. Som tur är funkar det sällan, utan idiotin är uppenbar. Men damn vad less jag kan bli, värsta sortens människor jag vet!

    Men en stor kram till dig! Och hoppas du får en bra dag :)

    SvaraRadera
  3. Hejja hejja! Jag tycker iaf att du är duktig. Kram!

    SvaraRadera
  4. Helt rätt svarat! Fetma är inte alltid lathet, nästan alltid är de andra orsaker bakom. Genetiken brukar också göra sitt. Operationen är bra lösning på "problemet". Du gör rätt i att inte ta åt dig vad den hemska människan skriver.

    All kärlek till dig <3

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen inte du tar åt dej av en så barnslig kommentar!! du är jätteduktig=)) KRAM

    SvaraRadera
  6. usch vilken kommentar! Jag vet själv hur lätt det kan vara att hamna i olika matmissbruk, både att äta för mycket och för lite. Som tur är har jag extremt svårt för att gå upp i vikt och har därför inte lidit av det på lång sikt. Men långt ifrån alla har den turen!
    Tyckte det var bra svarat av dig, kämpa på!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag tycker nog du kämpar på riktigt hårt :) och det är ju faktiskt inte bara det att träna och äta rätt utan det är en stor psykisk resa att ändra om sitt liv så mycket . Heja dig !

    Men ...

    ( då trotts att dumma anonyma komentarer går bort ) så är nog mångas åsikt att en bypass är lite som att "fuska" sig igenom och att det inte borde bekostas av sjukvården . Själv tycker jag väll så också IBLAND . För jag har flera personer i min omgivning som gjort op men som skiter i kost och träning helt , dessa personer är det väll som gör ryktet tyvärr. Och då kan man ju undra om dom borde ha fått det gratis ??
    För att korta ner inlägget lite :) jag förstår var åsikten kommer ifrån , men varför ge dig den då du kämpar på som bara den hmm .
    Kram och strunta i dumma anonyma komentarer
    ( hoppas du förstår mitt inlägg rätt )

    SvaraRadera
  8. Fy f*n för folk som inte vågar står för det man säger. För det är vad jag tycker om dom som gömmer sig bakom en anonymitet.
    Du gav ett väldigt bra svar på denna okunnigas kommentar.

    Jag har själva gjort en GBP och vet hur jobbigt det är att gå igenom en sådan här operation. Denna operationen är absolut inte den "lata lösningen". Man bör vara väldigt psykiskt stabil för att klara av att hänga med i svängarna efter operationen. Jag hade verkligen försökt allt för att gå ner i vikt innan jag bestämde mig för att göra operationen.
    Mycket av min övervikt berodde på att jag inte kunde röra mig pga ledgångsreumatism. Nu har denna blivit mycket bättre och jag kräver mycket mindre läkarvård än innan.
    Varför ska vi som är överviktiga inte få gjort våran operation via skattemedel, precis som dom som tex har alkoholism och får hjälp att komma ur det med skattemedel. Vi precis som så många andra missbrukare betalar skatt. Så varför skulle vi inte få använda "våra" skattepengar för att få hjälp med att gå ner i vikt.
    Skulle vi inte få chensen till operationen så skulle vi kosta vården så mycket mera med alla följdsjukdommar som vi kan få.
    Du anonyma människa bör läsa på innan du skriver en sådan kommentar som du nu gjort. Denna kommentar är ett bevis på din okunnighet. Jag skulle inte bli förvånad om du själva har viktproblem. Så snälla anonyma läs på innan du slänger ur dig din okunnighet.

    Kram

    SvaraRadera