söndag 17 juni 2012

Dagens middag

 
GLÖM INTE
------->TÄVLINGEN<-------
Det är sista chansen nu!!
Idag ska jag dela med mig av min hamburgare. Jag är väldigt förtjust i "fastfood" och jag älskar att äta på donken. Men nu går det ju tyvärr inte längre, känner hur snålvattnet rinner nu haha.
I alla fall jag vet att dena hamburgare inte är ny men alla kanske inte vet att det finns.
Så jag kallar den "Salladsburgare" och såhär gjorde jag:
90 g färs (egenmalt på gris) 130 kcal
20 g gurka (en liten bit) 3 kcal
25 g tomat (2 tjocka skivor) 6 kcal
50 g sallad (ca 4 salladsblad) 7 kcal
5 g dressing (1 msk) 30 kcal
5 g ketchup (1 msk) 4,2 kcal

Jag blande färsen med lite salt och peppar och stekte sedan i en panna, eller Alexander gjorde det.
Under tiden skär upp grönsakerna samt ta loss ca 4 (beroende på hur stora) salladsblad och använd som hambruger bröd. När köttet stekt klart lägg köttet och resten av ingredjenserna i salladsbrödet.
Bussenkelt och supergott!

KCAL: 180,2

Massa kramar
<3<3<3

6 kommentarer:

  1. Men det är ju inte bara vaderna utan även låren:( Behöver stödbyxor då;)
    Usch, vill verkligen inte söka vård igen:(

    SvaraRadera
  2. Woohoo! Det där får bli måndagens kvällsmål! Ser super smaskigt ut :)

    SvaraRadera
  3. Jag åt på MAX här om veckan då jag ville smaka deras hamburgare utan bröd, mums! Men billigare att laga den hemma såklart..mums mums vad hungrig jag blev nu!!!

    SvaraRadera