torsdag 30 augusti 2012

Detaljer


Tänk er när man har duschat och sedan lindar in kroppen i en varm handuk och sätter sig i soffan för att torka. Det kunde aldrig jag göra vet ni varför? Jo för att handuken inte nådde runt mig. Satte jag mig ner hade jag handuken lagom till varje bröst sen satt man där med hängmagen i vädret. Skit sexigt det. Nej jag fick alltid ta en handuk och sätta mig på och sen ha handuken "bak knäppt".
Men nu går det och jag kan sitta i soffan utan att visa hängmagen och hängstrutarna.


Tänk er känslan att bära upp ert barn/ nån annans barn och orka leka med det. Att orka vara med och finnas till. Det kunde inte jag att bära Ludwig och att byta blöja på Ludwig orkade jag knappt. Jag gjorde ju det men jag orkade inte. Jag fick ont i ryggen av att byta på honom.
Men nu går det och jag kan byta och leka med honom massor!


Tänk er att diska, hur många av er står upp medans ni gör det? Det gjorde inte jag. Min rygg gick av på mitten och jag orkade inte stå utan fick sitta på en stol. Jag skämdes ju när jag gjorde det så hade vi folk hemma så fick jag ju alltid stå men det var väldigt jobbigt för mig. Ryggen värkte och svetten rann.
Men nu går det, idag står jag alltid och diskar och sjunger.

Detaljer är viktigt för mig och jag inser hur mycket 50 kilo har gjort. Småsaker som folk tar för givet kunde inte jag och jag känner verkligen med dom personerna som inte kan göra detta.

Har ni någon "detalj" ni vill dela med er av?
Massa kramar

3 kommentarer:

  1. Hej Sofia, får jag lägga detta inlägg i min viktblogg? Tyckte detta var superbra skrivet! Små detaljer som gör SÅ stor skillnad!

    SvaraRadera
  2. Jag märker av detaljer men av andra skäll. Jag kan också bli trött av att stå men mer för att mina ben och knän blivit svaga efter senaste skovet och all kortison. Kan nu ta mig upp från golv, behöver hålla i mig saker men de går. Men att gå utan rullator, i trappor utan att hålla i mig eller stå och duscha kan jag inte än, inte heller skriva för hand. Då finmotoriken i fingrarna blivit lidande.

    SvaraRadera
  3. Är så glad för din skull gumman <3
    Ja tänk allt andra tar förgivet, men som för oss varit så jobbigt!
    Man kan nog inte sätta sig in i den situationen om man inte själv varit där.
    Du är vackrast och underbarast <3

    SvaraRadera