tisdag 21 augusti 2012

Gästbloggare

En till person ville gästblogga hos mig oh vad glad jag blir ingen annan?? Bara maila din "story" till viktbloggen1990@hotmail.com och gärna några kort om du vill ha med det!


Har fått chansen att gästblogga... så kul!!
Jag heter Jessica och är 41 år gammal. Jag har hela mitt liv varit en "tjockis" och pendlat mellan 20 och 35 kilos övervikt... Jag har naturligtvis prövat allt, med varierande resultat.
Strax innan jag fyllde 40 var det dax att göra något igen och vad skulle jag göra?? GI var väldigt populärt och jag hade flera vänner som körde... läste på och tyckte det verkade krångligt...
Mamma hade något år tidigare gjort magsäcksoperationen och var jättenöjd, men det lockade mej inte...
Läste mer och DÄR VAR DET! LCHF! "det klart det inte kan vara bra, men OM det fungerar kan jag klara det" ungefär så gick tankarna... kött och fett... mumsigt... läste massor och sa till sambon "vi kör en testvecka"... sagt och gjort vi testade, gick hur bra och lätt som helst (och socker/godis suget bara försvann!!) så vi sa att vi fortsätter... och på den vägen är det.
Jag -25 kilo och sambon -20...
Ser ingen anledning att sluta, vi mår fantastiskt, det är enkelt och snabbt att laga mat, lätt att äta ute...
Vad är då LCHF?? low carb hi fat vet nog dom flesta idag... men vi äter inte köttberg med ett smörpaket till utan samma mängd protein som innan (kanske mindre tom), "inga" kolhydrater och lite bra fett (smör, egen bea, egen majonäs mm mm...) enkelt? javisst!!
Läste i samma veva som vi började "den hemlige kocken" och har lärt mej välja bort det sämsta i tillsatsväg... detta och att man inte äter socker har ändrat smaklökarna nåt oerhört så jag väljer idag gärna "bättre råvaror"... dyrt?? nä, man har kapat så mycket skräp att matkontot snarare är mindre även om råvarorna i sej är dyrare=)). Jag känner mej efter snart 2 år fortfarande "hallelulja lycklig" men vill inte predika, samtidigt som jag vill att alla ska få uppleva denna fantastiska "nöjdhet"... ingen enkel balansgång... Kika gärna in hos mej och ställ frågor om du är sugen att prova=)) www.lchftrollet.blogg.se
KRAMEN!


I kväll kommer det ut den "svidande sanningen" men hemska kort på min "nakna" kropp.
Måste förbereda er nu så ni inte dör eller nått =)

7 kommentarer:

  1. Skoj med gästbloggare, intressant och läsa andras historier. Hade gärna bloggat men har inget att säga inom ämnet

    SvaraRadera
  2. Härligt att du hittat något som passar dig bra =)

    SvaraRadera
  3. Roligt med gästbloggare! Kanske kan bli jag någon dag om jag lyckas :)

    SvaraRadera
  4. Tack söta, blev ju bra med headern som kort!!

    SvaraRadera
  5. Du är så bra vännen =) Kram

    SvaraRadera
  6. Så inspirerande! Tänker ibland jag borde prova, men...åh, det är så svårt när man älskar att baka:-) Det finns många bra alternativ idag till mjöl och socker. Bara det att man ska vänja sig:-)!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  7. Jag gillar gästbloggeri! :)

    SvaraRadera