måndag 10 september 2012

Godmorgon, godmorgon!


Nu är jag tillbaka igen efter en vilandes helg, men blev inte alls mycket vilande inte. Storstäda, åka till tippen, kasta massor av kläder, putsa fönster, städa badrum etc. etc. Vi har verkligen gjort massor, vilken känns så himla skönt, för det behövdes. Inte för att vi är stökiga av oss men det är inte jätte ofta vi fixar i gardrober och sånt.
Men det kändes hemskt att kasta alla kläder, jag vet inte varför men det kändes lite sårligt att kasta dom kläderna som jag verkligen omsorgsfult köpt, eftersom det inte finns så mycket kläder i min storlek.
Eller man kanske skulle skriva förra storlek? Ja förr får det allt bli.

Idag händer inte så mycket, promenad borde det bli så jag kommer ner till mitt nya önskenumer.
Nej nu ska jag ta hand om min son så hörs vi senare <3
Massa kramar
<3<3<3

13 kommentarer:

  1. Se det positivt istället, du kommer aldrig mer ha en så stor storlek på kläder igen, att slänga dessa stora kläder är ett stort steg mot den nya Sofia, den smala Sofia som inte kommer behöva köpa plus stl igen :)

    SvaraRadera
  2. Inte ska du väl slänga kläder!! Är de hela och rena ska du deffintivt skänka dom till typ myrorna!! Då kan du glädjas av att någon annan kommer att få nytta av kläderna igen!

    SvaraRadera
  3. Jag sålde mina "tjockiskläder" på tradera. Har valt att spara en topp och ett par byxor i den största stl som jag hade.

    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. Åh, kan du inte sälja dem på typ Tradera? Finns ju jättemånga kraftiga tjejer/kvinnor som har svårt att hitta kläder :-)
    Samtidigt kan du få in en peng till nya kläder i din nya storlek.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Radiotips för oss "i klubben" och övriga intreserade:


    Programledare Charlotte Lauterbach, mästaren att gå ner i vikt, Peter Holmberg, och relationsexpert Charlotte Sander.
    Peter gick ner 217 kilo
    Kommentera
    "Handikappet man öppet kan visa sin avsky för" Peter Holmberg har gått ner 217 kilo (13:54)
    Peter Holmberg har gått ner mest i Norden, 217 kilo. Han gästar programmet Lunchtid i P4 Sörmland 20120828. Programledare: Charlotte Lauterbach.
    Tisdag 28 augusti 2012 kl 15:10 (Nyheter P4 Sörmland) P4 Sörmland P4 Sörmland Som mest vägde han nästan 300 kilo och kunde inte gå utanför dörren själv. Men Peter Holmberg valde att förändra sitt liv och är nu den som gått ner mest i vikt i Norden. I dag gästade han Lunchtid.


    I dag väger Peter Holmberg 77 kilo. Det mesta han har vägt är 267,5 kilo bevisbart men han har själv sett vågen stå på 298 kilo.

    – Jag kunde gå 19 steg, hade andningsapparat på natten och kunde inte sköta min hygien själv. Jag var ett vårdpaket, berättar Peter Holmberg i Lunchtid.

    Han beskriver sitt liv som en misär som varade i 12 år.

    – Det handlar om missbruk. Jag åt vad som helst, när som helst, hur som helst.

    Hur blir man bemött av andra människor när man väger så mycket?

    – Övervikt är det enda handikappet man öppet kan visa sin avsky och orespekt för. Det är horribelt. Jag hade agorafobi och skulle gå in i en affär och handla. Några damer började då rota bland mina varor i kundvagnen för att se vad man åt för att bli så tjock.

    Följdsjukdomarna blev allt fler och Peter var tvungen att söka och ta emot hjälp ifall han inte skulle dö. Efter flera operationer väger han i dag 77 kilo.

    – Idag kan jag träffa samma personer som förut behandlade mig illa och märker en total skillnad i bemötande.

    Är allting bra nu när du gått ner i vikt?

    – Allting är jättebra men jag vill inte glömma bort hur det var innan eftersom jag jobbar med överviktiga.

    Viktigaste rådet som Peter vill ge till andra är att det inte finns några hopplösa fall.

    – Ingenting är omöjligt. Mirakel tar bara lite längre tid.

    Mer från programmet Lunchtid P4 Sörmland Dela artikeln
    Facebook Twitter Digg E-post

    SvaraRadera
  6. Är bloggen nerlagd? Ingen uppdatering på en vecka.... Synd

    SvaraRadera
  7. Halloj! Varit så tyst här nu? =) Är det fullt upp, eller ska jag vara orolig? =/ Kram till dig iaf!! :)

    SvaraRadera
  8. Hur går det med deg? Längeßen nytt inlägg nu.
    Miss them
    Kraam

    SvaraRadera
  9. Har det hänt nått eller varför har bloggen tagit en paus !? :/
    Hoppas allt är bra!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Leta upp ett kvinnohus att ge din nästa förra storlek till;) Härligt att ha fått riktigt "rensat"... jag ska sommar rensa när jag kommer hem!

    SvaraRadera
  11. Hej, hur är det, du har väl inte försvunnit?
    Hoppas allt e bra!

    SvaraRadera
  12. *Saknar...Hur mår du?
    /Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera