onsdag 7 november 2012

Aldrig mera FET!


En fråga jag får jätte ofta av vänner, jobbet, familj och även här på bloggen är
"hur känns det nu, när du gått ner så mycket"

Ja hur känns det nu efter jag gått ner typ en hel människa (vad hemskt det låter!). Ärligt så vet jag inte hur det känns. Jag kan ju känna att jag orkar så mycket mera nu, man jag kan samtidigt inte känna "herregud vad lätt allt blivit jag svävar på moln när jag går". Jag har gått ner 63 kilo, det är massor men samtidigt har jag gjort det under ett halvår. Så jag tänker såhär skulle jag sätta på min en dräkt som vägde 63 kilo skulle jag nog bli helt chockad och tänka herregud, men det kan jag ju inte så därför är det svårt. Kan ju däremot säga att hela mitt liv känns lättare. Jag kan gå en promenad utan att min rygg gått av 10 gånger om, jag kan diska utan att min rygg går av, jag kan städa här hemma utan att dö av andfåddhet.
Jag kan göra så mycket mera nu, jag kan inte förstå hur jag kan orkat innan. Hur orkade jag gå upp och hur orkade jag gå runt med alla dessa kilon hela tiden 24 timmar om dygnet?

En annan fråga jag får ofta är hur min man/ Alexander har reagerat och jag tänkte fråga han i kväll om han hade lust att svara på den eftersom jag inte riktigt vet hur han tänker. Skulle vara roligt för mig att läsa också.

Men en sak är säkert ALDRIG MERA FET!
Skillnad på 63 kilo

Massa kramar
<3<3<3

Skillnad på 63 kilo

6 kommentarer:

  1. Herregud jag trodde inte ens att det var samma person först, trodde att det var en vän till dig som satt och höll din son på ena bilden! SÅ BRA JOBBAT! Heja dig! Njuuuuut!

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat, du är en bra förebild!! Tack!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastik resa dukar gjort!

    Sv. Med mig är det bättre, haft synnervsinflamation :/

    Kärlek och kramar
    /blogg.rosed.se

    SvaraRadera
  4. Det är helt otroligt! Du är så himla härlig, och jag fullkomligt älskar ditt vackra ansikte. Stay strong kvinna, du förtjänar verkligen att må bättre än innan och trivas i din kropp, att få leva livet! =) Ang hur det känns, så tror jag det tar ännu längre tid för dig och din kropp att vänja sig vid den nya vikten, det kommer fortsätta kännas bättre en lång tid tror jag ^^, hihi, åh vad det gör mig glad att du återvänt! =)

    SvaraRadera
  5. vad var det för soppor ni åt? tacksam för svar..

    SvaraRadera