lördag 9 februari 2013

ÄNTLIGEN!!


Jag har ju sagt till alla att jag gått ner 70 kilo men egentligen är det väl närmare 68 typ. Men eftersom jag har haft så lätt att gå ner i vikt har jag aldrig tänk på det utan sagt 70 till alla eftersom jag vet att det bara dröjer en vecka eller två så har jag gått ner dom kilorna som behövs och kanske ett extra.
Men just att komma ner till minus 70 har inte varit lätt. Utan hemskt det har nästan varit omöjligt. Jag stod stilla i säkert 3 veckor innan det hände något och nu kanske ni tycker jag är fånig och löjlig. Men jag är livrädd att det ska ta stopp, att det ska vara klart för hur man än vänder och vider på det hela så är det 21 kilo kvar, så när jag står still är jag berädd på att göra vad som för att bara gå ner. Jag har funderat hundra gånger på att leva på pulver igen 6 veckor (gick ner 22 kilo sist) och sen kanke vara klar och så är man färdig sen. För det är sån stress för mig att bli klar, jag är så rädd att jag inte ska gå ner mera nu. Jag vill ju vara såhär tjock i hela mitt liv även fast jag är mycket mindre är jag fortfarande tjock. Jag är så rädd för att det ska vara slut på det snart, jag vet egentligen inte varför men jag är i alla fall rädd.

Ni som gått ner i vikt hur var det för er?
Massa kramar
<3<3<3

P.s Nu har jag gått ner 71 kilo!!

9 kommentarer:

  1. Jeg tror det er en angst de fleste har som gerne vil tabe sig. Der vil altid være perioder, hvor der ikke sker noget, og det er gerne i de perioder folk falder tilbage i det gamle mønster. Men stå på dig, og du vil se, du når dit mål.
    Det er så flot det du har nået indtil nu, og det fortsætter, fordi du vil ;)
    Pas på dig.
    Store krammar

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Du kommer inte bli klar ett visst datum. Du är ute på din vikt/livs resa,så länge hjärtat slår, måste vi alla kämpa med våra ryggsäckar.Jag har gått ner många kilo. Mina nära vänner frågar inte ang vikten, dom ser att jag mår mycket bättre och kan köpa nya kläder i mindre storlekar. Det säger mer om jag berättar att min klädstorlek minskat från 54-56 till 46-48. Skor från 41-42 till 39-40. Cellbes.se har mycket snygga kläder, till bra priser.

    Till nyfikna vänner i utkanen av bekantskapen, som vill deta exakt hur mycket jag har gått ner. Svarar jag: Jag är inget decimaltal. Jag går ner i vikt, jag är nöjd, min läkare och sjukhuset där op utfördes är nöjda.

    Mitt fokus ligger på EM 2014= Eva i (2 års) mål.

    Du är bäst på att vara du, glöm inte det.

    Lycka till!/Eva

    SvaraRadera
  3. Om du kör pulver nu när du är så mycket smalare så kommer du inte gå ner 20 kg på sex veckor. Det blir svårare ju närmre sin målvikt man kommer, men du kommer att fixa det. Låt det ta sin tid! :)

    SvaraRadera
  4. Hej!! Grattis till dina tappade kilon ;) Jag opererades i måndags och sitter här med mitt vatten... Hahaha liiiite trött på flytande kost nu men det går! Jag lyckades gå ner 10kg på modifast, fyra veckor drack jag det och sen ytterliggare ett kilo från måndag till torsdag. Blir en spännande vår och är glad för din skull att det äntligen gr ner igen!! Kram

    SvaraRadera
  5. 71 kilo!!?? Wow! Vilket jobb du har gjort :)
    Hoppas att du förstår det och när du har gått ner alla dina kilon förstår att du har tappat nästan 100 kilo! Grattis! Jag är mållös :)

    SvaraRadera
  6. Sådär är det ju, det finns viktplatååer som man fastnar på ett litet tag, det tror jag man bara kan acceptera =) Klart det kommer att bli svårare och långsammare att gå ner i vikt nu när du har gått ner så himla mycket! (kanske ett tankesätt som gör det lättare att hantera? det är ju jättestor skillnad nu mot för innan på vilka förutsättningar din kropp har!) Det låter inte alls som någon vidare ide att gå på pulver, du kämpar ju på så himla bra, och att hjärnan din vet att det du gör är rätt och att det funkar är något du måste tro på =) Du ser, ang vad läkaren sagt, att du redan gjort långt mer än du k unnat förvänta dig =) Du kommer nå ända fram, men de sista kilona kommer vara tuffare! <3 du är så otroligt duktig och stark och underbar! =)

    SvaraRadera
  7. Grattis!! Så fin du har blivit! :D

    SvaraRadera
  8. Wow..Såå snygg du är :)
    /Kram

    SvaraRadera