torsdag 14 februari 2013

Dagens fråga

Fråga:
Hej!
Har inte följt med på din resa, men är glad för din skull ändå :) Har dock en fråga, varför har du inte provat lchf(eller har du gjort det?)? Vet flera personer(bla en nära kompis som varit extremt överviktig) som har lyckats bryta sitt socker/matmissbruk med att ta bort kolhydraterna och gått ner till en bra och stabil vikt. Ha det bra och fortsatt lycka till! :)
Svar:
Hej Anonym, tack för din kommentar. Alltså att göra en GBP var ju inte mitt första allternativ, långt ifrån. Jag har prövat flertal dieter bla då LCHF, GI, pulver, svälta mig etc. Mitt problem var väl att jag gick ner 10 kilo och sedan gick upp 12, jag har ju alltid varit en tjej över "hundringen" så att säga och jag klarade inte av det. När man väger närmare 200 kilo (inte rikigt men närmare) så har man ingen ork längre och jag skämdes så och visste att jag stod med ena foten i graven och efter då bantat mig fetar kände jag att mina allternativ var slut. Men jag hade verkligen försökt sen idag tycker jag väl kanske att jag borde försökt mera och att det är ju helt mitt egna fel att jag vägde så mycket och jag skämms otroligt mycket över det och ibland kan jag tycka att det borde kämpat mera och framfö allt inte låtit det gått så över styr som det gjorde.
Massa kramar och tack för din kommentar!
<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar