onsdag 20 februari 2013

Nya rutiner

Ny morgon rutin här vi här eller överhuvudtaget ska jag ha nya matrutiner från och med idag! Idag blir det nytt här hemma. Jag ska varje dag börja med gröt (havregryns gröt med fulkorn) till det blir det lite mjölk och lingonsylt, så himla gott och framförallt lätt för mig då som hatar att stå slaviskt i köket i flera timmar. Till lunch måste jag även äta något och äter jag inget får jag göra mig en pulver drink eftersom jag måste äta något. Annars blir det bara att jag blir hungrig sen på kvällen. Jag ska även i största mån skippa potatis, pasta och ris eftersom jag blir så himla mätt på det och sen mår jag bara illa. Då är det 1000 gånger bättre om jag tar grönsaker till kanske inte varje dag men ibland i alla fall. Så här ska det se ut idag:
Frukost: Fiberrik havregrynsgröt med ligonsylt
Lunch: En pulver drink
Mellanmål: Smörgås med pålägg/ eller ett ägg.
Middag: Lax med kokta grönsaker
Kvällsmat: Smörgås med pålägg/ eller en kopp nyponsoppa.

Synpunkter?

Nej men detta blir bra och sedan nu i morgon ska jag skaffa gymkort, NU ska dom dära 20 kilorna bort och jag känner att jag behöver en spark i röven. Jag skriver senare och berättar hur det går.

Maassa kramar
<3<3<3

TACK FÖR ALLA GRATULATIONER!!

2 kommentarer:

  1. Intressant, hade någon annan lagt ut en sådan matplanering hade man direkt tänkt att 'det är kanske lite för lite' men jag vet ju att det inte funkar att äta mer och större måltider efter din op :) Så det är bra att du tänker på att komma ihåg att äta, det är ju extra viktigt att få i sig alla mål! =) Vet en del som lätt glömmer bort lunch, som lagt in det som påminnelse i telefonen att den ska ringa varje dag klockan tolv och påminna om lunch och det funkar ju om man är hemma och stökar på och inte tänker på det annars =) Kämpa på fina du du är grym! <3 / Josefin H.

    SvaraRadera
  2. Har du kollat m dietist? Jag fick inte skippa potatis, ris ect. Även om jag gör det ändå...Hon säger att vi som är opererade behöver det. Och ska du inte äta 7 ggr om dagen? Jag klarar bara max 2.5-3 timmar utan ngt att äta. Jag vill få bort 10 kg t midsommar... Lycka till till oss båda!

    SvaraRadera