torsdag 28 februari 2013

Vad har du gjort av min fru?


"vad har du gjort av min fru!?" Det var det första Alexander sa till mig idag när han såg mig. Men om det var positivt eller negativt det vet jag inte haha. Nej men Alexander tycke jag såg jätte bra ut i mina nya fina kläder. Kände mig för det första skit snygg vilket jag inte gjort på många år. Jag tror även att när man känner sig snygg så utstrålar man "snygghet". Jag tror det syns lixom på något sätt. Jag älskar att kunna se mig själv i spegeln och vara nöjd att slippas kräkas när man ser sig själv och skämmas över sig själv. Det är hemskt att se på sig själv och se en person man egentligen inte känner "det bor en flicka i min spegel och jag hatar henne". Jag kunde många gånger gråta över hur ful jag tyckte jag var men nu börjar det så smått smälta in att jag är fin. Att jag är snygg och att jag inte är samma som innan. Att jag inte behöver skämmas när jag går på stan. Att jag slipper skämmas och tro massa saker. Som att vara rädd för att träffa nya människor, jag är fortfarande rädd för att folk inte ska tycka om mig, för att jag är tjock. Att dom ska skämmas över mig och att ingen vill vara med mig. Jag tror alltid att människor utnytjar mig på något sätt och vis. Att dom skämms över mig, den känslan är hemsk. Att man faktiskt inte tror att man är värd att älskas. Men tjock som smal, lång som kort vi alla är värda att älskas och det mesta sitter faktiskt i huvudet!

P.S Kortet där jag är "större" är inte taget vid maxvikt tyvärr!

Massa kramar
<3<3<3

7 kommentarer:

  1. oj vad jag känner igen mig i vad du skriver om, då man ser sig i spegeln så är det någon annan, och känslan av att man skämms för att man är större osv...osv...

    Du har kämpat hårt och lyckats har du ju, de kan du ju se :D avgudar dig hur stark du är. Jag själv är ju inte så "stor" men jag kämpar för varje dag oxå att komma i form. och din blogg inspirerar.

    Hoppas du inte tar illa upp med detta, men jag vill puscha dig om jag får :D ngt som har hjälpt mig att få plattare mage så är plankan.
    Börja först med vad du klarar 1 gång per vecka. Och sen nästa vecka sätter du på 10 sek.

    Se det som en personlig tränare, hoppas du förstår mig rätt med detta.

    Lycka till i framtiden!

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad! Kan förstå A:s reaktion, det måste komma över honom ibland att du har "försvunnit" :)

    SvaraRadera
  3. Skönhet kommer inifrån :). När man känner sig snygg, så blir man snygg! Har vid vissa tillfällen känt så för länge sen och då svärmade grabbarna omkring mig, haha. Många sa även att jag hade en fin aura runtom mig som gjorde att jag hade en glimt i ögat som gjorde att jag blev snygg tydligen. Önskar jag kan känna så igen någon dag :). Du är iaf jättesnygg så att du känner dig snygg är helt rätt!

    Kram och ha en fin helg <3

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen stor skillnad , du är jättefin.
    Men visst måste det vara konstigt för din kille med en så stor förändring . Jag tror nog att han tycker det är positivt men som du säger så är det ju inte bara kroppen utan knoppen också som ändrar sig .

    Själv kom jag på mig själv att nästan gråta i hissen till IKEA i går . För där finns det helkroppsspegel och då först såg jag ad som hänt med min kropp . Man blir ju så GLAD !

    Kram och ha en fin helg

    SvaraRadera
  5. WOW!!! Såååå cooolt!!! OCH vilka långa spiror du har!!! Kort kjol i sommar :)!!!

    SvaraRadera
  6. Känner så igen mig i din beskrivnibg. You go girl!!!
    Kram Bella från Malmö
    PS) Har ingen fejja eller googlekonto tyvärr så jag får lämna anonymt tyvärr

    SvaraRadera