söndag 13 oktober 2013

Mobbad

 
Nu ska jag skriva om en del av mitt liv som alltid kommer följa mig och även ligga mig nära hjärtat och det är mobbning.

När jag började fyran så började mobbningen, vi hade en kille i min klass han heter Viktor och jag kommer aldrig glömma honom. Han slog mig, han kastade saker på mig och kallade mig vidriga ord. Jag grät varje dag innan jag gick till skolan, jag försökte verkligen att visa mig tuff och oberörd men på insidan grät jag och blev bara svagare och svagare.

Jag minns det så tydligt, vi skulle på en någon tp av föreställning med klassen i badhuset som låg intill skolan. Jag hade klätt mig så fint, för att komma dit var man tvungen att gå genom en skog. Det var höst och hade regnat. Jag hade en vit tröja, Viktor kom bakom mig och knuffade ner mig i leran. Han slog mig och kladdade lera på hela mig. Jag fick ingen luft och paniken bara spred sig. Vet ni var det hemskaste var? Att alla skrattade och tyckte det var roligt. Jag som tyckte jag var så fin i min vita tröja.

Detta höll på i flera år och ju längre in jag kom i detta mobbningsträsket desto fetare blev jag eftersom jag fann tröst i mat. Nog skrivet om detta för idag men jag ville bara ni skulle veta hur det kom sig att det blev som det blev (finns flera till anledningar men mer om det en annan dag), hur det kom sig att jag blev så tjock. För det händer inte bara utan allt har sin anledninig. Hoppas det inte blev för mycket att läsa! <3

Ta hand om er <3

2 kommentarer:

  1. Usch va barn kan vara elaka. Blev oxå mobbad men mest ord, kan inte minnas nåt fysiskt mer än en grej. Läste detta inlägg innan jag hämtade mina kottar på dagis o funderade lite på vägen när jag gick. Du skulle kunna bli en otroligt bra föreläsare. Kanske inte alls vad du vill eller ens tänkt på men med din livsresa skulle du kunna ge så många barn o vuxna styrkan att se att det finns hopp o lösningar. Du är fantastisk på många sätt!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Therese. Inlägget fick mig att fundera en hel del. Har själv blivit mobbad också, några killar som va riktigt elaka i högstadiet (o då vägde jag 48 kg så inte bara vikten som kan skapa mobbing) plus att det va fyra "lite äldre" killar på mina barns förra dagis som mobbade min son, då 2,5 år gammal då jag såg det! (Även deras föräldrar var där o såg det men brydde sig inte) så jag gick fram och skällde ut killarna som var 4-6 år gamla, då putte dom omkull min lille son och skrek medans dom sprang därifrån: hans mamma kommer! Usch, finns så många elaka människor i ALLA åldrar tyvärr :( kram på dig gumman

      Radera