måndag 25 juni 2012

Äta hälsosamt

I dagens samhälle ska vi alla leva efter ett idial alla ska se ut som vandrande barbie dockor, alla ska vara smala, perfekta och personlighetslösa. Men att vara smal och "perfekt" är inte så himla lätt och varför är det inte det, jo för att det är svin dyrt att vara hälsosamt. Vem fan har råd med det? Alla tycker man ska äta eko mat och vara klimatsmart visst det borde alla vara men dom priserna, folk har inte råd. När jag sitter och läser i mina diet böcker det var ett recept på något (såklart haha) och några av ingredienserna var:
Avokado (halv dyrt)
Räkor (dyrt)
Kräftor, gärna svenska såklart (svin dyrt!!!)
Vem har råd med det?? Nej mina vänner vi måste äta bättre säger alla men vem har råd kolla på Anna skipper, det ser ju inte så himla billigt ut. Därför ska vi starta billiga veckan anser jag. Alla ska kunna äta bra men till billiga priser, så vad säger ni att vi tillsammans kommer på middagar till en vecka som inte kostar massor men som är nyttigt och hälsosamt!
Problemet är att jag är värdelös på det så nu mina älskling hjälp mig!
Alla middar jag får inte skriver jag ut och då gärna en beskrivning hur man gör och jag länkar er såklart =)

Massa kramar, nu hjälps vi åt!

5 kommentarer:

  1. Åh det är ju en toppenidé! =) Jag har totalt tomt i huvudet just nu, och jämt annars med, men nog ska de som är duktiga i köket eller på google kunna dra ihop billiga nyttiga måltider? Jag funderar ibland på att köra på endast frysta grönsaker, där rinner det ju annars iväg massvis med pengar, och det är ofta jag jobbar elr sover borta så grönt hinner bli dåligt oxå..

    SvaraRadera
  2. Vill du ha recept på bröd också? :D

    SvaraRadera
  3. Vem har sagt att vara small är perfekt? Tcker de e sjukt med våra (medias) ideal.

    Mat är inte min starka sida, men kommer också gräva ner mig i det men pga sjukdomen o se dieter där. Så vi kan dela erfarenheter så smånigom ;)

    SvaraRadera
  4. Linssoppa, kanske inte så passande så här när det är varmt ute men en regnig dag som denna, varför inte?
    Följ länken http://bloggarnerivikt.wordpress.com/2012/02/05/husets-linssoppa/
    kram

    SvaraRadera
  5. vegetarisk mat är billigare än kött.

    SvaraRadera