fredag 15 juni 2012

Hur går det med maten nu?

Ja nu äter jag ju helt vanligt som ni säkert förstår och hur går det?
Maten går jätte bra allt jag har prövat funkar för mig, jag äter inte mycket men jag äter väldigt ofta. Precis som det ska vara, jag slarvar lite med vatten intaget och det vet jag om men jag försöker. Jag dricker medans jag äter vilket man inte skulle kunna enligt dom, men jag har inga problem och inte heller min nya fina vän D. Jag undviker mycket som socker, fett, vitt bröd, söta drycker etc.
Men jag lever ett sunt liv där jag äter 6 gånger per dag, vilket var väldigt svårt i börjar men nu när jag har funnit rutin går det som en dans. Jag försöker äta mera sallad än t.ex. potatis, ris och pasta. Jag älskar grönt och trivs med det men jag äter lite potatis, ris och pasta. Jag känner mig nöjd med mitt nya liv.
När jag gjorde operationen så fick jag höra allt jag inte kunde äta men jag kan äta allt. Dock om jag äter lite för fort eller dricker för fort och i synnerhet dricker för fort så känns det som det stockar sig i bröstet vilket är ganska jobbigt.
Jag tror aldrig jag kommer lära mig att dricka som jag ska eftersom är man törstig så häller man i sig kanske lite för mycket.. Men det funkar, jag har sagt det innan man säger det igen.
Detta är det BÄSTA beslutet jag har tagit.

Massa kramar
<3<3<3

1 kommentar:

  1. Jag precis som du dricker till maten. Kan inte äta om jag inte får lite vatten i munnen. Det är inte så att jag sköljer ner maten. Det blir en liten klunk då och då. Förr kunde jag dricka mig mätt, men det gör jag inte nu. Nu är det fokus på maten och inte drickan.
    En dagen kan jag äta en viss sak för att nästa dag dunder dumpa på den. Så jag vet inte vad jag kan och inte kan äta. Ellr jo det vet jag, för det är inte så ofta som jag dumpar 1-2 ggr/mån. Men vissa skulle tycka att det är jätteofta.
    Nu ikväll så har vi ätit grillat kött, pommes, grillad svamp, grillad majs och mangoraja sås. Detta var något som min mage tyckte om. Åt inte upp allt som jag tog upp. Lämnade kvar lite pommes och halva majskolven.
    Fortsätt att njuta av ditt nya nyttiga liv!!!!

    Kram

    SvaraRadera