tisdag 26 juni 2012

Spegel, spegel på vägen där.

Idag när jag gick upp stälde jag mig på vågen precis som vanligt, vet inte varför jag är så besatt av den just nu, men men. I alla fall när jag står där ser jag att jag äntligen börjar att byta siffra äntligen!! Oh älskar när man kommer ner ett numer. I alla fall kan säger så här 300g så är jag nere på en ny, WOW!!! Oh älskar det, men skit i det nu Sofia du fokuserar på fel saker!
Nej när jag stod där på vågen kunde jag inte låta bli att få en fånigt leende och titta en extra gång. Men sen när jag ställer mig i spegeln och tittar så försvinner leendet på en gång. Alltså ärligt dessa kilon, vart fan har ni tagit vägen för det jag ser är exakt samma Sofia som vägen närmare 40 kilo mera (har gått ner 36 va?). Enligt resultatet här i från är det 36,7 kilo och det är ju massor. Men varför syns det inte i spegeln för? Samtidigt så vet jag ju att det kommer ta lite tid för mig tills det börjar synas i och med min start vikt. Hade jag vägde vi säger 110 kilo och gått ner 36,7 kilo hade man ju sett massor!! Men så är icke fallet här. Nej fy känns inte roligt alls när jag tänker på det, jag vill ju också se. Jag vill se mig själv i spegeln och bli peppad av det, fy fan! Tur att jag har mina underbara sötnosar som varje dag påminner mig hur duktig jag är!! TACK för era varma ord!!
Massa kramar
<3<3<3

8 kommentarer:

  1. ..säg mig vem som vackrast i världen är... SOFIA ;) <3

    SvaraRadera
  2. En ting som jeg selv oplevede da jeg tabte 28 kg for et par siden var, at jeg kunne ikke se det i spejlet. Jeg kunne se en lille nedgang på kort, men følelsen af at ha tabt, kunne jeg jo mærke, når jeg gik - den tunge gang var væk, jeg fik en væsentlig bedre kondition....men jeg blev ved med at tænke på mig selv som fed. Der er virkelig nogle ting i hovedet, man også skal huske at arbejde med, og ja, man skal lytte til hvad omgivelserne fortæller én, og tage det ind.
    Du ER dygtig, og jeg er fuld af beundring. Kør på - bare derudaf :D

    SvaraRadera
  3. Det är det berömda hjärn spöket som bråkar med dig. Jag tycke precis samma som du. Du ska bara veta att det syns att du gått ner i vikt. Nu är det bara din hjärna som ska fatta det också. Det tar tid innan den hinner ifatt.

    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Hihi jag är också besatt av vågen..väger mig varje morgon efter toalettbesök :) Det är så jag håller mig motiverad!

    SvaraRadera
  5. Vad väger du då?

    Förlåt ska säga hej först, jag är ny här och hitta inte infon.
    Själv börjar jag med pulver den 5aug

    SvaraRadera
  6. Men jag tror det där är lite som Mari ovan säger, att det är hjärnspöken, för jag tycker att det kan vara samma åt andra hållet med. Jag väger ju mycket mer nu än för 5 år sedan, och jag ser inte det i spegeln heller (men märker det på kläderna som jag inte kommer i en enda av de jag har kvar från den tiden), och det tror jag är för att jag just nu blundar för "problemet". Sen är det ju inte ett jätteproblem men ändå, jag ser inte att jag har gått upp. Och andra ser säkert bättre på dig att du har gått ned. Sen säger ju vissa som gått ned väldigt mycket att trots att de blir jättesmala så känner de sig som en överviktig person, så det kanske sitter mer fast än man tror i psyket.. Jag vet inte :). Kram tillbaka!!

    SvaraRadera
  7. Vet precis hur du känner dig! Jag ser ingen skillnad på mig alls.. ser bara allt som dallrar och hänger över byxorna....

    SvaraRadera
  8. Prova att ta ett kort nu och ett nytt om någon vecka och jämför, du vänjer dig med din nya vikt och kanske inte ser skillnaden direkt eftersom att det är små steg varje dag. Förmodligen är det jättestor skillnad sen innan dessa 36 kg försvann (eller såklart är det så, 36 kg är väl en hel åttaåring?).

    Bra jobbat :)

    SvaraRadera