tisdag 3 juli 2012

Stackars liten

Stackars min lilla son, han är så hård i magen. Han pressar och pressar och ut kommer inget! Jag tycker så himla synd om honom alltså. Han är helt illröd i ansiktet min lilla gubbe. Mammas lilla älskling oh vad jag känner med dig! Trotts det så är han såå himla glad och lika snäll som han alltid är trotts att han måste ha väldigt ont i magen, man kan ju bara gå till sig själv. Nu blir det en kur med katrinplommon, om någon annan har nått tips så FRAM MED DET!!
Nu ska vi snart sova här i morgon skall vi åka till Kalmar och bara mysa, ska bli trevligt.
Önskar alla en trevlig morgondag nu skall jag sätta mig ner med hög musik i öronen och svara på kommentarer/ mail.
Massa kramar
<3<3<3

14 kommentarer:

  1. Pröva messmör!
    Blanda lite i vällingen eller på ett rån.
    Hoppas d "löser" sig :)
    Kram carro

    SvaraRadera
  2. Physsalisfrön utmärkt, dock ej för oss gpb.
    Mycket bra för katter, blanda ned fröna i blötfodret, då minskar antalet hårbollar som man kan hitta på olämliga ställen.

    SvaraRadera
  3. När min son var liten var han hård i magen (typ jämt), jag körde katrinplommon med även messmör i vällingen. Sen hjälpte jag honom på vägen med en tops med MASSOR av salva i rumpan...
    Hoppas det släpper för er lille kille snart.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej, jag hittade hit från Nattis blogg.

    Angående hård mage så upplever jag att min lillgrabb har hjälps av magmassage.
    Exempelvis denna http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Spadbarnsmassage-vid-kolik/ eller denna http://se.babycenter.com/baby/dailycare/massageforbeginnerslideshow/

    En annan sak som kan hjälpa är att sitta som man gör på pottan (om ni har en) för att få bästa klämposition.

    Och som du skrev så hjälper katrinplommonpure. Även päron och aprikoser är lösande. Och mycket vätska. Vatten i nappflaska/pipmugg funkar jättebra.

    Hoppas något hjälper. Hälsningar Sara

    SvaraRadera
  5. Söt bild! :)
    Hoppas magen blir bättre snart! :)
    kram

    SvaraRadera
  6. hua, hemskt, man önskar att man kunde ta över när småhjärtan inte mår bra <3 Ja det finns väl katrinplommonpure att köpa på burk va? =) Alla frukt UTOM BANAN!! är ju bra för att hålla fart på magen :) med så små har jag dålig koll på vad annat man kan göra.. se till att han får i sig vätska.. finns säkert att köpa på apoteket oxå något man kan droppa på maten har jag för mig om det blir ihållande problem :)

    SvaraRadera
  7. Stackars liten!! Min milla har alltid varit hård i magen och som du sa är katrinplommon lösande liksom päronpure. Även kiwi är bra men då ska dom vara 8 månader. Barnen alltså ;) Sen är messmör bra sägs det men där kan det slå tvärtom då sockret i det gör dom ännu hårdare vilket vi fick erfara! Är väl det som finns att göra när dom är så små. Undvik banan som är väldigt stoppande! Hoppas han får sköta magen snart!! Så söt och go ;) Kram

    SvaraRadera
  8. Stakars liten :( har bara tips om någon är lös i magen.. :(

    SvaraRadera
  9. Päron är också lösgörande. Skippa bananer det stoppar fort..

    SvaraRadera
  10. Dottern hade jätteproblem med sin mage när hon var mindre. Vi har nog provat de flesta husmorsknepen som finns plus att vi gav henne nåt som heter Lactalouse (osäker på stavningen) som finns på Apoteket. Har du testat messmör i vällingen? Päron ska ju också vara bra. Se upp med banan och majsvälling, de kan tydligen vara antingen lösande eller stoppa upp, men det visste du säkert redan :-) När inget annat hjälpte blev det laxermedel, men det hoppas jag du slipper ge för det är hemskt!

    SvaraRadera
  11. Päronpuré, katrinplommonpuré, om han dricker välling eller ersättning så kan ni ge honom en msk messmör i det. Och om han äter vanilj mat så på med en skvätt rapsolja på det också, sen lovar jag att han kommer att kunna få ut det =)
    Ett annat beprövat knep om han behöver få ut det snabbt nu är att ta febern på han för det irriterar ändtarmen och då sätter det fart på det också, men det ska man göra med måtta! Inte ofta utan verkligen bara när det behövs. Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Ludvig har fått igång sin mage nu.

    Kram

    SvaraRadera
  13. En bra grej är att när du ser att han ska till att bajsa så lägg honom ner och ta av blöjan och håll upp benen lite mot magen.. Så fick jag göra på Levis idag och då gick det jättebra :)

    SvaraRadera
  14. Koka päron och mosa fungerar fint och smakar dessutom bättre. Om man vill kan man ta ett päron och ett äpple om det bara ska hålla sig i trim. Övermogen banan har jag också hört ska vara bra!

    SvaraRadera