måndag 27 augusti 2012

Dagens middag

Idag bestod middagen av majskolv och en köttbit.
Tillagning:
Djuptfrysta majskolvar som man kokar i salt vatten. Till detta hade jag gjort (!!!!!!) köttet. Jag köpte på dagen benfri kotlett som jag la i marinad.
MARINADEN:
Olja med chili
Soya
En skvett vin
Salt
Peppar
Rosmarin
Timja
Grillkrydda.

Lägg alla kryddor, olja etc. i en plastpåse tillsammans med köttet och masera in det i köttet. Låt sedan stå i några timmar. I mitt fall stod det i 4 timmar. Stek sedan köttet och koka majskolvarna. Resultatet blir en jätte god köttbit med lite hetta i smaken. Jag är mera än nöjd. Lägg även lite salt och smör på majskolven, blir mycket godare då!

KCAL för denna måltid: CA 428
Detta är verkligen ca eftersom jag inte kunde väga allt t.ex. smöret jag hade på. Men det är högt räknat är det så kanske närmare 300-400 stämmer mera.

Vi alla kan ju i alla fall komma överens om att jag inte borde bli "mat fotograf" haha

I morgon blir det BVC, alla håller tummarna nu att han ligger kvar på sin kurva och gått upp som han ska!
Massa kramar underbara ni!
Era kommentarer gör mig varm inombords <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar