tisdag 28 augusti 2012

Massor att vara lycklig för



Jag har så himla mycket att vara lycklig för. Ibland önskar jag bara att jag borde stanna upp när allt känns jobbigt och inget längre än roligt och tänka på det. Att stanna klockor och tiden och verkligen tänka efter. Jag har så otroligt mycket att vara lycklig för, jag har en familj som älskar mig. Min inte så stora men min lilla "Jansson" familj. Som består av Alexander som är mitt livs kärlek och min underbara son, som jag aldrig trodde skulle komma till oss.
Jag har även denna operation att tack för så mycket. Den operationen gav mig en ny chans till lycka, till att leva ett "normalt" liv. Att bli en ung kvinna som kan handla på en vanlig avdelning, som kan sitta på en stol utan att vara rädd att den ska braka sönder, att kunna gå ut med huvudet högt och inte skämmas för sig.
Min vikt har verkligen ställt till det för mig. Jag har inte vågat något, jag har levt i en skyddad bubbla långt bort från allt som jag trott kunnat skadat mig. Med elaka ord som ekat i mitt huvudet som jag alldels för många gånger hört. Men nu börjar sakta men säkert mitt självförtroende börja komma tillbaka.
Sen har jag även en fantastisk blogg och då syftar jag såklart på alla mina underbara läsare som med hjälp av alla fina kommentarer, mail och presenter verkligen stöttar mig mot ett hälsosammare liv. Aldrig trodde jag att jag skulle få denna underbara responsen tillbaka. Jag får varje dag så himla fina kommentarer och blivit kallad så många gången för "insperation" vilket värmer mig så inombords! Utan er är jag inget
Sofia is back och jag är här för att stanna!
Jag är precis lika vacker som alla andra och förtjänar att leva i deras bubbla. Att leva i
verkligheten. Jag förtjänar att gå med huvudet högt. Jag förtjänar att leva under
samma vilkor som alla andra.
Massa kramar
<3<3<3

7 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg som du skrivit. Du har helt rätt i att du förtjänar att leva som alla andra, även om det inte alltid är en dans på rosor. Du är så otroligt stark som kan sätta ord på dina känslor och beskriva dom för oss läsare.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar att din lycka stannar hos dig och att du når alla dina mål och drömmar! :)

    Sv; ja hon vägde 3500 när hon föddes, så ja tyckte de va lagom :) ja har fått ha henne liten länge!
    Oj, han måste varit ett litet kraftpaket från början? :)
    Tack för din omtanke! Jag hoppas jag blir lycklig i framtiden oavsett vem jag har en relation med. Jag kommer göra allt för att min dotter ändå ska känna att hon har både en mamma & pappa.. :)
    Å ja de finns mycket sött och gulligt! Skulle kunna köpa hela affären många gånger, hehe!
    Stor kram till underbara du!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg! Tack för att du delar med dig av din resa!

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra!! Sträck ordentligt på dej och ta för dej av livet=))

    SvaraRadera
  5. Yes,Sofia...
    Så bra inlägg/Kram söta du!

    SvaraRadera
  6. Sträck på dig och visa alla hur underbar du är!! Kan en del inte se det är är det dom det är fel på, INTE DIG!!! Inte det lättaste att göra ibland bara men roligt att läsa att du kommit så långt nu! Kram

    SvaraRadera