tisdag 4 september 2012

Mat?

Nu när jag fått en bättre realation till mat när jag inte längre äter för att bara äta. Utan nu mera äter jag ju för att överleva, för att min kropp ska klara sig har jag fått en mycket bättre relation till mat.
En vanlig dag kan se ut såhär för mig

Frukost: 1 kopp K-speciall
Mellanmål: 1 knäckesmörgås med skinka och paprika
Lunch: 1 pulverpåse samt en smörgås
Mellanmål: 1 knäckesmörgås med skinka och paprika
Middag: 1 bit torsk, 1 potatis, grönsaker och 2 msk sås.
Kvällsmål: Frukt, smörgås, flingor, isglass etc.
(det varierar från kväll till kväll).



Nu kanske ni undrar glass? Ja jag äter glass ibland ibland mera än vanligt. Jag äter isglass innehåller nästan inga kcal. En twister som jag alltid äter innehåller ca 80 kcal (?) och det är inget. Det är helt okej för mig anser jag och jag dumpar inte på det. Nu har jag ju aldrig dumpat, sköter mig väl så bra haha. Men jag tycker det är bättre att jag tar 1 isglass än en stor choklad kaka.
Bara för att jag gjort denna operatinoen så måste man ju få unna sig ibland. Det är viktigt anser jag annars skulle livet bli för tråkigt!

Massa kramar, vad anser ni?
<3<3<3

4 kommentarer:

  1. Härligt & självklart ska man unna sig något så glassen är dig välunt :)
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Självklart ska du unna dig gumman! Det gör jag med. Nu som gravid kanske jag unnar mig liite för mycket, hihi, men det är förhoppningsvis övergående. Och isglass är perfekt. Jag äter dock flera isglassar om dagen nu.. Då äter jag piggelin. Det är mina stora gravidcravings. Bara MÅSTE ha piggelin. Tror nog att jag aldrig mer kommer vilja se piggelin efter denna graviditeten :P

    Men bara en liten tanke ang ditt matintag, är du säker på att du får i dig tillräckligt med proteiner? Äter du ägg? Det är perfekt som mellanmål, och kanske en hårdbrödmacka med skinka och lite keso eller något. Proteiner är jätteviktigt :-)
    Jag ska ta tag i mina matvanor ordentligt sen efter graviditeten. Nu på sista tiden har jag haft så himla svårt att äta, men det är nog för att det är så trångt i lilla magen.

    kraaam till dig!

    SvaraRadera
  3. Klart man måste unna sig saker!! Du gör helt rätt gumman :)
    Sv: hon kan säkert sticka en till dig med ;)
    <3 <3

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, måste bli bättre på att äta mer mellanmål, bör ju gå upp i vikt. Skulle kunna få 10 kg av dig? ;p <3

    SvaraRadera