tisdag 8 januari 2013

Siffror?


Jag har börjat tänk på min vikt och skammen det ordet bara har med sig. Jag skäms än idag när jag berättar vad jag vägde innan och det är inte många jag har berättat det för utan bara ett få "utvalda" personer. Jag skäms att jag lät det gå så långt och att jag inte drog i handbromsen innan MEN jag har gjort det nu. Jag borde inte skämmas över det utan vara stolt över att jag gått ner en människa. Vikten är siffror utan någon betydelse några har två medans andra har tre siffror.
Är vi sämre bara för att vi har tre siffror? Ska vi skämmas, kan inte vi vara lika vackra som dom med två? Det är vi som väljer ett skönhetsideal ingen annan. Sen är det hälsosammare att vara två siffror det kan man inte komma ifrån men det är igrund och botten siffror och vi borde inte skämmas över det vi väger utan vara stolta över vad vi uppnått. Jag har gått ner 70 kilo och det är starkt gjort jag skämms fortfarande att säga vad jag vägde/ väger men jag har uppkommit något som inte alla har gjort, jag har kämpat med blod, svett och tårat och det är jag stolt över!

Vi alla är vackra och ingen ska bestämma vad som är ett "ideal" utan det bestämmer vi själva. 3 siffrit eller 2 siffrit det är skitsamma för vi är alla unika och vackra på våra egna sätt!

P.s Jag skäms på riktigt över att kommentarer jag får, ni är så snälla så skriver jag inget tillbaka men jag läser alla kommenterer och mail så att ni vet! Men att sitta vid datan är en lyx för mig, jag finner ingen tid till att läsa bloggar och framförallt inte kommentera men jag försöker läsa lite då och då så ni vet i alla fall!

Massa kramar
<3<3<3

Sen en notis vad roligt att så många la till mig på fb! As roligt!

1 kommentar:

  1. Jeg vil også lægge dig til på facebook, men hitter inte. Jeg vil følge dig også dér :D
    Kig ind hos mig på fb: https://www.facebook.com/Schousnigel

    Tallene er ligegyldige. Hovedsagen er hur du har det med dig selv. Det er altid vigtigst.

    Kram.

    SvaraRadera