torsdag 14 februari 2013

En ny trend?


Att göra en GBP känns precis som den "nya trenden" istället för en snygg tröja, som egnetligen inte någon tycker är snygg men bara för den "snygga tjejen" i skolan har den måste alla ha den. Så tycker jag GBP har blivit, alla gör den nu för tiden känns det som. Varje människa som man pratar med ang GBP känner någon som har gjort den (oftast flera än 1) eller så har personen i frågan själv gjort en GBP. Alltså jag tycker det är jätte bra att det finns hjälpmedel mot fettma men jag tror folk tar lite lätt på det som bara en "easy fix" som man gör i en hand vändning. Känns inte som personerna förstår att du inte bara kan göra en GBP gå ner 50 kilo och sedan börja äta precis som innan. Jag har en jobbakompis som berättade för mig att hennes brors ex gjort en GBP och nu idag är hon lika stor som innan för hon började äta precis som innan. Men många fattar det som, som i alla fall jag pratat med att du aldrig går upp i vikt efter en GBP. Att du aldrig kommer bli tjock igen. Men kom igen detta är inte magi utan man måste anstränga sig. Det är lätt att gå ner i vikt, men att behålla vikten är det många som kämpar med varje dag.

Va anser ni om det hela? Har GBP blivit en fluga, en trend?

Massa kramar
<3<3<3

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att du som ändå genomgått en operation säger så .

    Jag har senast i dag gnällt över alla som gör en operation utan att ändra något i sitt beteende.

    Jag känner privat 3 som står mig nära som gjort operationen . Och av dom 3 så tränar ingen ,ingen har ändrat sin kost varken före eller efter . Dom tar så att säga hellre en kaka än en smörgås för att fylla på med det dom behöver . Vad är vitsen då ?

    Och ärligt så är jag inte alls sugen att stödja det dom kostar sjukvården .
    och tyvärr är det väll dom personerna som drar ner ryktet .

    Nu läser jag ju din blogg och tycker inte du är i samma sits. Dels har du haft mer övervikt och så kämpar du ( enligt dig själv ) både med kost och motion .

    Dig stöttar jag gärna :)

    Så tycker jag men det är min åsikt . Sedan vill jag självklart att alla ska må bra men ibland får man bjuda till lite själv också .

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oo,jag vet faktiskt inte men jag Vet :) att du kämpat & är grym tjejen/Kram på alla ♥-ans Dag!

    SvaraRadera
  3. Nej, det tror jeg ikke. Det er et alvorligt indgreb, og det tror jeg de fleste, som gør det, har med i deres overvejelser. Det vil jeg i hvert fald tro på.

    Jeg synes det er fantastisk, at man kan tilbyde operationen til mennesker, som har kæmpet med og mod vægten i mange år, mennesker som har en smertefuld tilværelse, fysisk, psykisk og socialt.

    At så mange får lavet operationen, viser blot, hvor mange der er, som lider - hvor mange som så desperat gerne vil ændre deres liv.

    Kram til dig <3

    SvaraRadera