måndag 18 februari 2013

Kalorifällor


Nu är jag trött efter en dag på jobbet. Men ändå skönt att jobba och tjärna pengar, det är ju därför man jobbar haha. Nej jag gillar mitt jobb det gör jag men idag kändes det drygt eftersom jag måste gå upp klockan 5 så i dag blir det bara en lugn dag. Men blev det? Nej jag har storstädat här hemma så nu är fösta gången sedan jag kom hem klocka 1 jag har satt mig ner. Men det är bra att städa eftersom man förbränner ganska bra.
Har ni sett denna listan?

Kalorifällor och kaloriförbrännare!

Bombastiska kalorifällor
Vilka snubblar du över flera gånger i veckan? Eller om dagen?
100 g smågodis = 419 kcal
100 g Marabou mjölkchoklad = 545 kcal
1 wienerbröd = 452 kcal
1 Big mac = 526 kcal
1 kaffe latte = 123 kcal
1 nattmacka (vitt bröd, smör och ost) = 176 kcal
Några enkla kaloribrännare
Kalorier/30 minuter:
Städa = 92 kcal
Gå = 95 kcal
Gå i trappor = 140 kcal
Leka med barnen = 102 kcal
Cykla = 105 kcal
Skotta snö med skyffel = 168 kcal

Värt att tänka på kanske?

Massa kramar
<3<3<3

4 kommentarer:

  1. hahahaha - tal lige om at sætte tingene i perspektiv ;) Jeg holder mig ikke tilbage med at skotta snö - af samme grund.
    Kram

    SvaraRadera
  2. har varit en riktig chokladgris.. så fort jag är i affären så vill jag ha choklad. oftast är det för att jag bara är hungrig och jag vet om det, haha. men nu ska jag inte äta choklad mer än på fredagar eller lördagar. och då max 100gram. måste bryta den där vanan och redan nu känner jag mig deppig för jag inte ätit choklad sen i fredags.

    kram

    SvaraRadera
  3. Oj, visst finns det många fällor.
    Min lyx under flytet är att unna mig några gurkstavar då och då. Just nu känns det superlyxigt. Tänk, det handlar bara om vilket perspektiv man har.
    Ha det bäst!
    Kram mr. J

    SvaraRadera
  4. Den där latten som slinker ner i min mage x antal gånger i veckan är nog farligast för mig :-(

    SvaraRadera