onsdag 20 mars 2013

Chockad!!


Minus 10 kilo är det möjligt? Jag fick en kommentar av en tjej som heter Emilia (vackert namn)

"Nej jag tror inte att du kan gå ner 10 kg på en månad nu när du redan är så pass smal... det är enkelt när man är överviktig men du är ju faktiskt knappt det längre. Men lycka till ändå! :)"

Jag måste säga att jag blev chockad av den kommentaren, jag tänkte "vadå smal?", men jag kanske är det? Mitt huvud ser det inte så, jag ser mig som tjock och när jag ser mig i spegeln överstämmer inte det alls med det som min våg står på här hemma. Alexander hoppade upp på mig när jag stod på vågen (jag bad honom göra det) och när han stod där så vägde jag lika mycket som innan. Helt sjukt ju?? Tänk så mycket som har hänt med min kropp, tänk att jag blivit smal. Eller inte smal för det är jag inte men smalare är jag om man jämför med innan. I går när jag stod på Eko (där köpte jag min klänning för er som undrade) så hittade jag en klänning  stl L, jag tänkte det får jag aldrig på mig men det är värt ett försök. Jag tänkte att jag kunde ha den till sommaren kanske, eller till sommaren nästa år. Men fan den passade dock var det ett hål i den tyvärr så köpte den inte. Men endå jag har gått från stl 2xl på tjockis avdelningen till en stl L på smal avdelningen eller den vanliga andelningen. Alltså det är så konstigt. Någonstans i mig säger jag "det måste vara fel på storlekarna", men det är det ju inte, inte om man tänker logiskt i alla fall. Nej jag har blivit mindre, jag fattar det men samtidigt fattar jag det inte alls?

Undra om jag kommer förstå att hon på bilden inte finns kvar, inte rent fysiskt i alla fall?

Massa kramar

5 kommentarer:

  1. Du är faktiskt helt normal nu :)
    Tror ingen tänker "skit hon borde banta" osv när dom ser dig :)
    Utan du har kvinliga former och man ser att du är frisk och trivs med dig själv :)

    SvaraRadera
  2. Förstår precis hur du menar. Jag kan fortfarande 3 år efter min op inte fatta att det är jag som är med på dom nytagna korten. För in min hjärna är jag fortfarande överviktig. Jag tror att vi behöver omformatera våra hjärnor 😜
    Jag önskar dig lycka till med din utmaning till dig själva och jag hoppas att du klarar av att gå ner de 10 kilona.

    Kram ❤

    SvaraRadera
  3. Som en fysisk person så finns hon på bilderna inte kvar (alltså de gamla bilderna) jag ser också att du är smal nu, man ser dina nyckelben och om jag får gissa så skulle jag säga att du kanske väger runt 75kg kanske?
    Vikt är något privat och jag förstår att du inte skriver ut siffrorna du ser på vågen, men om du kollar på de kort då la ut där du visar dina tidigare mått jämfört med nu så är det en otrolig skillnad.

    Men det kommer och får ta tid att se sig med andra ögon. Du var så pass stor (förlåt om det låter stötande) innan och så länge att din hjärna kanske inte riktigt tagit in det.
    Men om du får på dig en L utan problem så lovar jag dig att du inte är så stor längre.
    Vem vet, snart kanske du kan ha M och även nått ditt mål =)

    Testa något i M när du gått ner dina 10 kg eller varför inte testa efter 5kg? Och om du inte redan gjort det, så släng alla "tjockis-kläder" du hade på dig innan (åter igen, förlåt om det lät stötande, är inte meningen)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hon är en annan nu :D
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hihi, och jag menade det verkligen också! :) Tycker att du är smal nu! Kolla på din bild i den blå klänningen liksom! Jag har också gått ner mycket i vikt (inte lika mycket som du dock) så vet hur det känns att inte riktigt inse själv hur liten man blivit... men tror att hjärnan kommer ikapp till slut :)

    SvaraRadera