onsdag 6 mars 2013

Gamal/ ny


Hejsan mitt namn är Sofia jag är 21 år och gift, har precis fått en son och har ett ganska bra liv. Nej det där är skit snack, jag mår dåligt både fysiskt och psykiskt jag är fet. Så pass fet att folk tittar på mig och barn skrattar. Många gånger har jag hört att jag är tjock, fet, överviktig, fetto, fetknopp ja alla ord som finns. Jag har knappt några vänner, jag hatar egentligen mig själv och spyr av bara synen av mig. Mitt självförtroende är i bott efter alla år av mobbning. Jag klarar inte av något om jag tänker efter bara att diska är ett helt företag då jag får ont i ryggen. Jag går inte gärna utanför dörren och jag hatar att åks buss eftersom jag mer eller mindre tar upp två säten. Jag är egentligen inlåst in min lila bubbla. Jag vill vara som alla andra och t.ex bara kunna köpa kläder. Jag är även en matmissbrukare och kan inte leva ett liv utan choklad och godis. Allt känns så hopplöst och jag funderar många gånger hur mitt liv kommer se ut. Kommer jag hinna uppleva min sons första dag i skolan, studenten, första barnbarnet. Troligen inte för just nu håller jag på att gräver min egna grav och jag står redan med foten i. Kommer jag någonsin bli smal?



Hejsan mitt namn är Sofia jag är 23 år gammal och är gift. Jag har en son som precis börjat på dagis och är 14 månader. Jag tycker att min liv just nu är underbart. Jag är lycklig och känner mig för första gången i mitt liv snygg. Jag har nämligen gjort en GBP som förändrade mitt liv. Jag kan röra mig på ett sätt jag innan inte trodde var möjligt. Jag kan leka med mitt barn och ser fram emot det nya liv jag jag har fått som en gåva. Jag äter hälsosamt och lever som jag lär. Jag är däremot överviktig men håller på att gå ner mina sista 20 kilo. Idag har jag gått ner en hel person är är -70 kilo. 70 JÄVLA kilo lättare. Livet kunde inte var bättre och jag känner en stolthet hos mig själv. Jag kan säga att jag för första gången inte skäms över att vara "mig".


Massa kramar
<3<3<3

7 kommentarer:

  1. Du är verkligen en inspirations källa för många. har varit underbart att följa dig på din resa. <3 <3 kan tillägga att du gått ner mig + min 6 åriga guddotter ;)

    SvaraRadera
  2. Så himla underbart att du fick en chans att leva igen! :)
    Förstår att du är nöjd över ditt liv!
    Hoppas dina drömmar och framtidsplaner också går i uppfyllelse :)

    SvaraRadera
  3. Du är helt fanatastisk som lyckats med den här resan och den är ju inte slut än :) // Helena

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad det är på dig nu och då!! Lika vacker men med en helt annan lyster. Du ser så stolt, stark och lycklig ut och det är du så värd!! Längtar så tills jag är där du är mentalt men tills dess är det så kul att läsa exakt det jag tänker själv ;) Kram

    SvaraRadera
  5. så underbart skrivet tycker jag! det var ett bra val av dig att göra gbp och du ska vara stolt över dig själv. du är så jäkla snygg och jag hoppas jag en dag får mitt självförtroende tillbaka och slippa känna mig som en ful fet kossa.

    kramis <3

    SvaraRadera
  6. Underbart & du är såå fin/Kraaaaaam

    SvaraRadera