söndag 17 mars 2013

Gamla kort..



















Alexander pratade med sin mormor idag som hade hittat gamla kort på mig, kort som hon tagit när vi flytta ner hit, eller när vi flyttade in här. Kort när jag vägde som mest och jämfört med kort sedan julas. Hon sa att man skulle inte kunna tro att det är samma människa på korten. Genast när hon sa det så tänkte jag "dom korten vill jag se", men sen ångrade jag mig. Jag vill inte se dom för det gör ont mig, min hjärna är helt instäld på att det är jag på korten. Eller ja såklart det är jag men att det är så jag ser ut än idag. Men så ser jag inte ut, men jag kan inte fatta det? Jag skämms över att se korten på mig och äcklas av mig själv av att se korten, på den "gamla Sofia". Hon finns ju inte kvar, inte fysiskt i alla fall men psykiskt tror jag aldrig hon kommer överge mig. Jag kommer nog alltid någonstans se mig själv som jag såg ut. Det kommer dröja många år innan jag ser på mig själv som "smal", jag har alltid varit tjock, alltid varit "överviktig". Jag har aldrig känt mig snygg eller känt mig attraktiv. Jag trodde aldrig att jag skulle finna någon som kunde älska mig för den jag var. Men jag har i alla fall bestämt mig för att jag vill se korten på mig. Kanske bra?

Ser ni flodhästen som kommer cyklandes, att den ens höll är jag beundrandsvärt haha.

Massa kramar
<3<3<3

5 kommentarer:

  1. Det är stor skillnad MEN glöm inte att du är fin på båda bilderna. Det är ju du som räknas och inte din vikt :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Varför gjorde du en gbp?
    Känns som att du tog en genväg istället för att träna bort dessa överflödiga kilon.
    Jag menar, de i Biggest Loser lyckas ju gå ner halva 50kg på bara några månader, hur kommer det sig att du inte gjorde så istället?

    Och att blicka tillbaka och kalla sig själv för flodhäst m.m. tyder på att din psykiska hälsa inte är som den ska.

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken skillnad! Jag är imponerad <3

    SvaraRadera
  4. Varför svarar du inte på kommentaren?

    SvaraRadera