torsdag 7 mars 2013

Mat= Orgasm?

Jag har funderat länge och väl om inte jag skulle utesluta ris, pasta och potatis. Jag blir verkligen äckligt mätt på det och ser ingen poäng att äta det då. Men samtidigt vet jag att det är bra för mig också, kluven är vad jag är just nu haha. Grönsaker älskar jag och försöker varje dag att äta det och blir bättre. Innan åt jag det aldrig, jag såg lixom ingen "poäng" att äta det när det fanns så mycket annat gott och då framför allt onyttiga saker att fylla talriken med. Grönsaker var i vägen för allt det "goda" allt det feta. Men idag ser jag inte det så, visst tycker jag det är gott med fett och onyttigt men är det hälsosamt? Nej verkligen inte! Jag tänker på ett annat sätt än vad jag gjorde innan och anser att maten inte kan ha en sån stor invärkan på mitt liv.
Man kan finna glädje och tillfredställning i andra saker som t.ex. min son, resa, gå på stan, träffa vänner, ja allt!
Men innan gav mig mat samma tillfredställning som en orgasm om man ska vara ärlig. Den tog över mina andra center i hjärnan som vanligtvis ska ge en tillfredställning. Hemsk vilken invärkan och påverkan maten har gett mig. Jag är så glad över att det är över och att jag känner som glädje över andra saker i livet än bara mat.

Massa kramar
<3<3<3

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Du kan ju byta ut pot, ris o pasta och ta quinoa, mathavre etc/Eva

    SvaraRadera
  2. Vad är det som är bra för dej i potatis ris och pasta??

    SvaraRadera